پرده زبرا

۸ بازديد

 

 

پرده زبرا چيست؟

 زبرا، يكي از انواع جديد پردهاي كلاسيك ميباشد. زبرا به پرده هاي تزئيني گفته مي شود كه به صورت افقي بوده و از تور و پارچه تشكيل شده كه به شكل راه راه هاي افقي مي باشد و از دو لايه پرده ساخته شده است. ظاهر و رنگبندي اين پرده به گونه اي مي باشد كه مي توان از آن براي پرده پذيرايي،  پرده اتاق خواب و پرده آشپزخانه يا حتي فضاهاي رسمي و اداري استفاده نمود، اين پرده پس از نصب تاثير بسيار زيادي در زيبايي محيط خواهد داشت.

 

انواع پرده زبرا 

اين پرده ها به سه دسته تقسيم ميشود :

 

زبرا ساده

زبرا چاپي (تصويري)

زبرا طرح دار

 

پرده زبراي ساده

پرده زبرا ساده، ساده ترين نوع اين مدل پرده و  بدون هيچ طرح و نقشي ميباشد، و معمولا بصورت تك رنگ و در ۲۰ رنگ مختلفي مانند سياه، سفيد، قرمز، طوسي، قهوه‌اي، بنفش، آبي، صورتي ….. عرضه ميشود. پرده زبرا ساده جزو پرفروش‌ترين‌ طرح‌ها مي‌باشد. پرده زبرا  ساده در هر اندازه‌اي قابل سفارش است. قيمت پرده زبرا ساده به متر مربع محاسبه مي‌شود. اين نوع پرده جزو كارهاي قيمت مناسب محاسبه مي‌شود چرا كه طرحي روي آن چاپ نشده است. از اين نوع پرده معمولا به عنوان پرده اداري استفاده ميشود.

 

پرده زبرا چاپي(تصويري )

پرده زبرا مدل چاپي از جديدترين انواع پردهاي تزئيني ميباشد كه به صورت دو لايه موازي بر روي هم قرار مي گيرد. كارايي و نماي فوق العاده و منحصر به فرد اين پرده با وجود اين كه به تازگي وارد بازار تزئينات داخلي ايران شده، طرفداران بسياري را به خود اختصاص داده و سريعا جايگاه خود را در ميان ساير مدل هاي پرده باز نموده و بسيار مورد استقبال قرار گرفته است. پرده زبرا چاپي يا تصويري در مكانيزم و كاركرد هيچ تفاوتي با ديگر مدلهاي اين نوع پرده نداشته و شما با بالا و پايين كردن آن توسط نوارهايي كه بر روي پرده قرار دارد ميتوانيد مقدار نور را به صورت دلخواه از ۱۰ تا ۵۰ درصد تنظيم نماييد و در صورت نياز ميتوان پرده را كاملا جمع نمود و از نور كامل استفاده نمود. 

تنها وجه تمايز اين مدل با انواع ديگر زبرا در طرح چاپ شده روي آن است كه در چاپخانه با دستگاه هاي مخصوص اين مدل از زبرا، چاپ و مونتاژ مي شود. قيمت پرده زبرا چاپي، در مقايسه با نوع ساده بالاتر مي‌باشد. اين نوع پرده در رنگ‌ها و مدل‌هاي متنوعي ساخته مي‌شود كه با توجه به درخواست شركتها براي چاپ لوگو روي پرده و يا افراد مختلف با سليقه هاي مختلف چاپ شده و بصورت پرده زبرا چاپي در مكانهاي مختلف نصب مي شود. يكي از اساسي ترين مشكلات پرده تصويري، چاپ چهره ميباشد. چرا كه توانايي چاپ پرده در يك طرف پرده است به اين دليل كه در صورت چاپ چهره در دو طرف پرده ، تصوير وارانه و يا نيمه روي پرده نمايش داده مي شود.

 

پرده زبرا طرح دار

تفاوت پرده زبرا طرح دار با مدل چاپي اين است كه در مدل چاپي شما طرح مورد علاقه خود را سفارش داده و آن طرح بوسيله دستگاه چاپ روي پرده هاي ساده چاپ ميشود. اما در نمونه طرح دار اشكال و مدلهاي مختلف در زمينه پارچه وجود دارد. پرده زبرا طرح دار، با طرح هاي زيبا و بديع خود تنها زينت بخش دكوراسيون منازل و محيط هاي كاري نيست، بلكه به آساني حس آرامش و طروات را نيز به شما منتقل مي كند.

حسي كه مي توانيد بدون دغدغه و مشغله ي فكري، ساعت هاي طولاني را در اتاق كار خود يا اتاق خواب خود در آرامش باشيد. پرده زبرا طرح دار، با داشتن انواع طرح هاي متنوع و بسيار زيبا و همچنين فوق العاده با كيفيت، به راحتي با تمامي سلايق و حتي دكوراسيون هاي مختلف نه تنها هماهنگ و سازگار است، بلكه ديزاين محيط انتخابي را مدرن و منحصر به فرد مي كند. تنها كافي است كه طرح هاي متنوع آن را درست انتخاب نماييد. اين مدل پرده به علت تنوع طرح زياد مناسب بعنوان پرده اتاق خواب ، آشپزخانه، يا و يا در مواري حتي در سالن پذيرايي نيز استفاده ميشود.

 

 

منبع: متين پرده

 

https://matinparde.com/product-category/%d9%be%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%b1%d8%a7/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.