آموزش سئو

۴ بازديد

 

با توجه به رشد دنياي ديجيتال و فراگير شدن كسب و كارهاي آنلاين، هر تجارتي بايد با روشهاي تبليغات و حضور در دنياي وب را بياموزد. از آنجايي كه سئو سايت يكي از روش هاي هدفمند و ماندگاري است كه شما را در صفحه اول گوگل قرار مي دهد، آموزش سئو  جايگاه بسيار مهمي دارد.

يكي از اهداف كارشناسان سئو اينجا، آموزش سئو به صورت رايگان و البته حرفه اي به كساني است كه تمايل دارند در اين فضاي رقابتي كسب اطلاعات كنند. از اين رو مقالات آموزشي سئو سايت و ديجيتال ماركتينگ را به صورت عملي با توجه به آخرين آپديت هاي گوگل نوشته اند كه مي توانيد آن ها را مطالعه نماييد. در اين مقاله تصميم داريم به سوال سئو چيست پاسخ دهيم و به شما، يك ديد كلي از آموزش سئو و سرفصل هايي كه حتما بايد ياد بگيريد را ايجاد نماييم.


براي اينكه بتوانيد در زمينه خدمات سئو سايت  حرفه اي شويد نياز داريد كه بر سرفصل هاي آموزش سئو كه در زير براي شما ليست وار مطرح كرده ايم تسلط پيدا كنيد:

  • يادگيري و تسلط بر الگوريتم هاي گوگل (الگوريتم مرغ مگس خوار،
  • الگوريتم پاندا، لانه كبوتر و..). در حقيقت الگوريتم هاي گوگل از مهم‌ترين منابعي است كه لازم است براي درك بهتر مفاهيم آن‌ها را بياموزيد. از طريق الگوريتم‎هاي گوگل شما ساز و كار ساخت صفحه‌هاي اينترنتي وسايت‌هاي خود را مي‌يابيد به طوري كه بتوانيد در كم‌ترين زمان بهترين نتايج را دريافت كنيد.

علاوه بر اين همه بايدها و نبايدها را از طريق اين الگوريتم ها در مي‌يابيد. البته خوب است بدانيد كه بسياري از الگوريتم‎هاي گوگل به طور رسمي از طرف گوگل معرفي نشده‎اند يا به طور كامل، معرفي نشده‌اند و بر اساس تجربه و امتحان سئوكاران مختلف نتايج و حدسياتي از اين الگوريتم‎ها وجود دارند كه ممكن است درست يا نادرست باشند.

  • بروز كردن اطلاعات خود در آخرين آپديت هاي گوگل
  • نحوه ايجاد ساخت لندينگ يا صفحات فرود كاربر براي گرفتن جايگاه بهتر. بسيار مهم است كه با نحوه ساخت لندينگ‌ها و كيوورد تارگتينگ آشنا باشيد و صفحه‌هاي درست را بر اساس كلمات مناسب درست كنيد و جلو ببريد، در غير اين صورت ممكن است در اينده با خسارات جبران ناپذيري مواجه شده و مجبور به هزينه بيشتري شويد.
  • سرعت لود سايت بسيار مهم است. بايد بتوانيد سرعت سايت را بهينه نماييد. همانطور كه احتمالا مي‌دانيد يكي از مهم‌ترين معيارهاي گوگل براي رتبه‌بندي صفحات در نتايج جستجو سرعت سايت و صفحه مي‌باشد.
  • يك سايت فاقد محتوا ارزشي ندارد. اما اين محتواها (شامل عكس، متن و ويدئو) چگونه بهينه مي شوند؟
  • مهم ترين فاكتور براي اينكه موفقيت يك كارشناس سئو، تحليل سايت و بررسي رقبا است. يكي ديگر از مهم‌ترين فاكتورها براي تبديل شدن به يك سئوكار متخصص اين است كه بتوانيد سايت‌هاي رقباي خود را به خوبي شناسايي و تحليل كنيد. رصد رقيبان خود همواره يكي از مهم‌ترين عوامل موفقيت است.
  • چگونه در سوشال مديا فعاليت كنيم كه بر سئو سايت تاثير مثبت بگذارد؟
  • كلمه كليدي مي تواند شاه كليد اصلي شما براي موفقيت در سئو سايت باشد. در مورد نحوه انتخاب كلمه كليدي اطلاعات كاملي را به دست آوريد. توانايي انتخاب كلمه كليدي مناسب و درآمدزا يكي از مهم‌ترين تخصص هايي است كه يك كارشناس سئو بايد به آن آشنا باشد تا علاوه بر جلوگيري از هدر رفت هزينه ها، بتواند درآمد خوبي را نيز كسب كند.
  • لينك بيلدينگ يا لينك سازي خارجي بر اساس چه استراتژي ساخته شود؟ چه سايت هايي مناسب لينك گرفتن هستند؟ علي‌رغم اينكه با آپديت‌هاي اخير گوگل توجه به ساختار درون سايت و محتواي سايت بسيار افزايش يافته است، اما هنوز لينك‌سازي خارجي و لينك بيلدينگ تاثير زيادي در شناساندن صفحات خود به گوگل و كسب رتبه‌هاي بهتر دارد. لينك سازي خارجي و داخلي را ميتوان از مهم‌ترين مهارت‌هايي دانست كه كارشناس سئو بايد به طور كاملي بر روي آن احاطه داشته باشد.
  • تسلط بر تكنيك هاي سئو سياه، سئو سفيد و سئو خاكستري.

ما سئو از نظر سلامت تكنيك هاي آن به سه دسته:

  • كلاه سفيد white hat seo
  • كلاه سياه black hat seo
  • كلاه خاكستري gray hat seo 

سئو كلاه سياه همان طور كه از نامش مشخص است نبايد چيز جالبي باشد. مجموعه روش ها و تكنيك هايي كه فقط براي فريب گوگل به كار مي روند در دسته سياه قرار دارند. مانند لينك گرفتن از farm linkها.

سئو كلاه سفيد يعني روش هاي قانوني و صحيح كه مورد تاييد گوگل و ساير موتورهاي جستجو هستند. تمام فعاليت هايي كه داخل سايت انجام ميدهيد در دسته سفيد قرار دارند.

سئو كلاه خاكستري به بدي كلاه سياه نيست اما مشخص است كه روش هاي درستي هم شامل نمي شود. گوگل در جريمه كردن سايت هايي كه از اين نوع روش ها استفاده مي كنند خيلي جدي نيست چون ظاهر اين تكنيك ها برخلاف قوانين گوگل نيست، اما اين روش ها هم براي فريب دادن گوگل بات ها انجام مي گيرد.

 

منبع : سه سوت وب

https://3sotweb.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A6%D9%88/

 

كلمه كليدي

آموزش سئو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.