بهترين لوگو ساز حرفه اي

۳ بازديد

براي ايجاد هويت تجاري براي وب‌سايت يا كسب‌وكارتان نياز به لوگو داريد.

يا مي‌توانيد از آن براي تصوير پروفايل استفاده كنيد. يا مثلاً در كارت ويزيت‌ها، خبرنامه ايميل و…

اين امر به شما كمك مي‌كند تا مشتري لوگو شمارا به ذهن بسپارد و با شما ارتباط برقرار كند.

در يك دنياي ايده آل شما با يك طراح حرفه‌اي تماس مي‌گيريد و از او مي‌خواهيد برايتان بهترين لوگو ممكن را طراحي كند، اما در حال حاضر وقتي به ساير هزينه‌هاي ايجاد سايت نگاه مي‌كنيم متوجه مي‌شويم كه مي توانيم به دنبال طراحي خيلي حرفه‌اي نباشيم، يك لوگو ارزان يا حتي رايگان براي شروع كفايت مي‌كند.

 

يكي از حياتي ترين و مهم ترين عناصر تبليغاتي يك كسب و كار طراحي لوگو است. لوگو اولين چيزي است

كه مخاطب شما آن را مي بيند و با آن ارتباط برقرار مي كند.اين همان تصويري است كه مردم زماني كه نام شركت شما را مي شنوند، ميشناسند و در ذهن خود تصور مي كنند .نشانه و لوگو  هويت بصري كسب و كار است و طراحي اصولي و مناسب لوگو مي تواندبه تاثير گذاري برند شما در ذهن مشتري و مخاطب كمك بسيار زيادي نمايد.

براي ساخت لو خود ميتوانيد از بهترين لوگو ساز حرفه اي استفاده منيد.

تاريخچه لوگو 

در طول تاريخ از نماد كه نوعي علامت واحد هويت بصري است، به عنوان ابزاري براي ايجاد ارتباط استفاده

ميشد.انسان پيش از تاريخ با خراش دادن و ايجاد نقش بر ديوار غارهاي التاميرا در اسپانيا و لاسكو در

فرانسه تلاش داشته تا از اين طريق به ديگران اعلان خطر يا آگاهي داده و يا پيام هاي ديگري را انتقال دهد.

باستان شناسان لوازم و ابزارهايي را از يونان باستان يافته اند كه بر آنهانقش ها و نمادها نيز همچون شكل

حروف و رنگ مي تواند واكنش هاي حسي خاصي را در برانگيزد.

قواعد طراحي لوگو

1- خواندن خط هاي طولاني در نوشته ها، چشم را خسته مي كند.

2-مطالب و نوشته ها بايد به اندازه اي باشد كه به راحتي خوانده شوند.

3- فضاي نوشتاري خلوت معمولا بهتر و راحت تر از فضاي نوشتاري شلوغ خوانده مي شود.

4-خواندن تركيبي از حروف كوچك و بزرگ براي مخاطب آسان تر از خواندن حروف صرفا بزرگ است.

5-حروف فشرده، توپر، يا ايتاليك چشم را خسته مي كنند و فقط براي بخش هاي مهم استفاده مي شوند.

6- فضاي نوشتاري كه راست چين يا چپ چين است، آسان تر از نوشته اي خوانده مي شود كه وسط چين باشد.

7- نوشتار رنگي، به ويژه روشن به سختي خوانده مي شود ، همچنين نوشته سفيد

روي زمينه سياه سخت تر خوانده مي شود.

يك طراح خوب، بايد علاوه بر طراحي لوگو به صورت حرفه اي، در ارائه و تحويل آن به مشتري نيز به صورت حرفه اي عمل كند. 

براي طراحي لوگو از نرم افزارهاي طراحي گرافيك مانند ايلوستريتور، فتوشاپ و كورل دراو و ... استفاده مي شود اما لازم است در ابتدا بدانيد كه نرم افزارهاي طراحي گرافيك به دوسته ي Raster Editor و Vector Editor تقسم بندي مي شوند. 

1- نرم افزارهاي Raster Editor: اين نرم افزارها «ويرايشگر تصويري» هستند. يعني در اين نرم افزارها تصاوير از پيكسل تشكيل مي شوند و همين امر باعث مي شود كه در هنگام زوم يا تغيير سايز تصاوير در اين تصاوير دچار مشكل شويد. فتوشاپ در اين دسته نرم افزارها قرار داد. وقتي يك تصوير كوچك را كه در فتوشاپ ساخته ايد، بزرگ تر كنيد، مشاهده مي كنيد پيكسل هاي آن به صورت كاملا مجزا، قابل مشاهده مي شوند و در واقع كيفيت تصوير افت مي كند.

2- نرم افزارهاي Vector Editor: اين نرم افزارها «ويرايشگر برداري » هستند. در اين نرم افزارها از فرمول ها و معادلات رياضي براي ايجاد و ترسيم اشكال استفاده مي شود و به راحتي مي توانيد روي تصاوير ساخته شده در اين نرم افزارها زوم كنيد يا آن ها را تغيير سايز دهيد، بدون آنكه كيفيتشان افت كند. ايلوستريتور و كورل دراو در اين دسته قرار مي گيرند. 

با توجه به تعاريف فوق، بايد متوجه شده باشيد كه اگر بخواهيد يك لوگو را به شكلي حرفه اي طراحي كنيد، بايد طراحي آن را در نرم افزارهاي Vector Editor مثل ايلوستريتور يا كورل انجام دهيد. وقتي لوگو را به صورت وكتور طراحي كنيد، مشتري مي تواند از آن در سايزهاي بسيار كوچك يا بسيار بزرگ استفاده كند، بدون آنكه كوچكترين افت كيفيتي اتفاق بيفتد. چون قطعا مشتري مي خواهد از             بهترين لوگو ساز حرفه اي براي كاربردهاي متفاوتي (از سربرگ و كارت ويزيت گرفته تا وبسايت و اپليكيشن موبايل و بيلبورد و ...) استفاده كند.

پيشنهاد مي شود هنگام ارائه لوگو، همه فرمت هاي زير را به مشتري خود تحويل دهيد:

AI: اين فرمت، يكي از خروجي هاي مهم براي ارائه لوگو است و مشتري مي تواند فايل با اين فرمت را ويرايش كند. در هنگام ذخيره لوگو به اين فرمت، نيازي به وارد كردن سايز و اندازه نيست. 
JPEG: اين فرمت براي استفاده در وب يا مشاهده در كامپيوتر كاربرد دارد. در هنگام ذخيره لوگو به اين فرمت، بايد اندازه اي را وارد كنيد. مثلا اندازه 2000 پيكسل در 2000 پيكسل مي تواند مناسب باشد.
PNG: اين فرمت مي تواند لوگو را بدون هيچ پس زمينه اي در اختيار مشتري قرار دهد. در هنگام ذخيره لوگو به اين فرمت، بايد اندازه اي را وارد كنيد. مثلا اندازه 5000 پيكسل در 5000 پيكسل مي تواند مناسب باشد.

منبع: سه سوت وب

https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-logo-design/

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.