تيزر تبليغاتي چيست؟

۳ بازديد

بسيار پيش آمده است كه براي معرفي يك محصول نيازمند ترفندهايي هستيم تا به واسطه آنها بتوانيم جذب مشتري كنيم. يعني مسيري را طراحي نماييم تا مشتري با ما همراه شود.تيزر تبليغاتي به عنوان يك آگهي و شروع كننده اين معرفي مي تواند موثر واقع شود. تيزر عموما در قالب يك توليد ويدئويي نمايش داده مي شود و از طريق آن محتوا نه به طور كامل اما به نحوي كه تا حدود زيادي اصل مطلب بيان گردد، انتقال داده مي شود. به اين واسطه مي توان ذهن مشتري و يا مخاطب را درگير نمود و او را به واكاوي و حل معما ترغيب نمود.

سفارش ساخت تيزر تبليغاتي بسيار موثر است و براي آن كه بتوان بر تعداد مخاطبان افزود، مي تواند بزرگترين راه حل باشد كه البته نياز است تا از بهترين روش اين محصول را توليد نمود.

انواع تيزر تبليغاتي 

تيزر تبليغاتي به اشكال مختلف توليد مي شوند كه از آن جمله مي توان به توليدات انيميشني، تبليغات واقعي (رئال)، انيميشن هاي واقعي، موشن گرافيك ها، تايپوگرافي، اينفوگرافي، اسلايد شو و  ويديو شو اشاره نمود كه هر كدام به نوبه خود نوعي از انواع تيزر هستند.

براي توليد انيميشن مي توان از نرم افزارهاي مختلفي بهره برد. در نتيجه به اين واسطه تيزرهاي تبليغاتي زياد با محتوا و كيفيت متفاوت با استفاده از نرم افزارهاي مختلف توليد مي شوند. زماني كه كامپيوتر وارد دنياي تبليغات شد، انيميشن نيز به عنوان راه ارتباطي و تبليغاتي به عرصه تيزرها وارد گرديد. يكي از جنبه هاي مثبت انيميشن ها براي تيزرهاي تبليغاتي آن است كه محدود به سن نبوده و افراد متعددي با هر نوع سن و جنسي مي توانند در اين حوزه فعاليت نمايند.

در مقابل تيزر تبليغاتي رئال در دنياي مستند و واقعيت قرار دارد كه مي توان به اين سبب تيزرهاي واقعي را طراحي نمود. اين تيزرها كه در درون خود تصاوير واقعي براي تبليغات را در بر دارند، به عنوان بهترين و موثرترين راه براي نشان دادن برخي واقعيت هاي موجود در جامعه هستند.

انيميشن هاي واقعي كه با عنوان رئال انيميشن شناخته مي شوند از تلفيق تصاوير كارتوني و تصاوير واقعي ساخته مي شوند. به طور مثال تبليغات شيبابا كه در تلويزيون پخش مي شود از تصاوير انيميشني و افراد واقعي ساخته شده است.

براي اينكه سفارش تيزر تبليغاتي بدهيد بايد ابتدا مشخص كنيد كه كدام نوع از تيزر را نياز داريد. علاوه بر آن بايد ويژگي هاي يك تيزر خوب را بدانيد. در ادامه به معرفي ويژگي هاي يك تيزر خوب خواهيم پرداخت. با توجه به اين كه تيزرهاي تبليغاتي كاربردهاي متنوع و متعددي دارند كه به عنوان مثال برندسازي، استفاده در مجامع مهم و درآمدزايي بخشي از اين كاركردها مي باشد، لذا نياز است تا از ويژگي هاي مهم تيزرهاي تبليغاتي نام ببريم. با ما همراه باشيد.

ويژگي هاي يك تيزر خوب

مهمترين ويژگي كه يك تيزر خوب بايد داشته باشد، ايده خلاقانه است. به عنوان مثال اگر قرار باشد تا نوعي از نان هاي ماشيني را تبليغ كنيم، بهتر است به جاي معرفي مستقيم اين نوع خاص از نان، فرآيند توليد نان ها را نمايش داده و در كنار آن، به معرفي محصول مد نظر بپردازيم. در كنار اين موضوع گاهي لازم است تا تيزر را به صورتي انجام دهيد كه كنجكاوي را افزايش دهد. مثلا سوالي را مطرح كنيد و بيننده را براي پاسخ آن منتظر بگذاريد.

يكي از مواردي كه تيزر تبليغاتي را به عنوان يك محصول مناسب و خوب معرفي مي كند، تمركز داشتن بر انتظارات مخاطب است. يعني در فرآيند ساخت تيزر تبليغاتي، مهندسي معكوس انجام دهيد. در بازار به دنبال اين باشيد كه مخاطب چه مي خواهد. اگر محوريت تيزر بر اساس خواست مخاطب باشد، همراهي آنها نيز افزايش مي يابد.

 

زماني كه يك تيزر تبليغاتي ساخته مي شود، يكي از نتايج آن تعداد بازديدها و علاوه بر آن تعداد رضايت ها مي باشد. در نتيجه استفاده از فضاي مجازي كه امروزه پر بازديدترين سايت ها را به خود اختصاص داده است، بهترين مكان براي تبليغات است.

سفارش ساخت تيزر بايد به صورتي باشد كه چند رسانه اي توليد شود. اين يك مزيت است. يعني اتكا به يك مسير براي توليد محصولات تبليغاتي ممكن است نتيجه مورد نياز را تامين نكند. در نتيجه تفكر چند بعدي و امكانات چند رسانه اي باعث مي شود تا بهترين نتيجه رخ دهد.

چند شاخصه نيز بايد در ساخت تيزر مد نظر قرار گيرد كه داراي اهميت است. از جمله اين موارد زمان به كار رفته در تيزر است. زماني كه زمان توليد محصول به صورت حرفه اي مديريت شود، مي توان مخاطب را همراه ساخت. اگر زمان تيزر زيادتر از حد معمول باشد و يا از ميزاني كه مورد نياز است، كمتر باشد، مطالب و اطلاعات باعث كسالت مخاطب خواهد شد يا به طور واضح و صريح انتقال نخواهد يافت. اين بخش از ساخت تيزر تبليغاتي داراي اهميت بالايي است كه نشان از يك درايت بالا در جذب مخاطب است. در نتيجه بايد به زمان لازم براي ساخت تيزر به طور ويژه توجه داشت.

 


اهميت سفارش ساخت تيزر

سفارش ساخت تيزر تبليغاتي باعث مي شود كه در دنياي رقابتي امروز بهتر ديده شويد و بتوانيد كسب و كارتان را به نحو احسن به بازار معرفي كنيد. با سفارش تيزرهاي متفاوت و جذاب در ذهن ها باقي مي مانيد كه اين امر باعث فروش بيشتر، رونق كسب و كار و از جمله برندسازي محصولتان مي شود.

 

منبع : سه سوت وب

 

https://3sotweb.com/%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%aa%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.