ساخت و طراحي لوگو

۳ بازديد

لوگوها از چيزي كه مشاهده مي كنيد فراتر بوده و صرفا يك تصوير و يا نوشته نيستند. يك لوگوي موفق برند شما و هدفي كه به دنبال آن هستيد را به تصوير مي كشد.  اگر ساخت و طراحي لوگو با رعايت اصول صحيح انجام شود، قدرت بسيار زيادي را به برند شما مي بخشد.

 

همانطور كه هر كاري نياز به تخصص و مهارت هاي خاص خود را دارد، طراحي لوگو نيز از مهارت هاي خاصي برخوردار است كه با آگاهي از اين مهارت ها مي توان يك اثر به يادماندني و قوي بر جاي گذاشت .

 

در اين مقاله براي آشنايي با مراحل مختلف طراحي لوگو با ما همراه باشيد:

هر چيزي كه به ذهنتان مي رسد را روي كاغذ طراحي كنيد

با انجام اين كار مغز شما قادر به خلق ايده هاي جديد مي شود همچنين شما مي توانيد هر چقدر كه دوست داريد طرح خود را اديت كرده و بهبود بخشيد. هر چيزي كه به ذهنتان مي رسد را روي كاغذ بكشيد اما چيزي را پاك نكنيد حتي طرح هايي كه به نظرتان مناسب نيستند. شايد يكي از همان طرح ها بتواند جرقه ي يك ايده ارزشمند را در ذهنتان روشن كند.

 

پاكنويس كردن ايده هاي ذهن بر روي كاغذ مهمترين مرحله از طراحي يك لوگوي قوي و تاثيرگزار است. پس از كشيدن ايده هاي مختلف بر روي كاغذ از ميان طرح ها و يا با تركيب كردن چندين طرح با يكديگر به ايده اصلي دست پيدا كنيد. يك طراح موفق و حرفه اي وقت بيشتري را صرف اين مرحله از طراحي خواهد كرد. شما يك طراح ناخن را در نظر بگيريد. اگر قرار باشد براي طراحي ناخن و كاشت آن از طرح هاي ثابتي كه در ذهن يا الگو دارد مدام استفاده نمايد ديگر هيچ خلاقيتي باقي نمي ماند!

 

حفظ تعادل در طراحي

طرحي كه متقارن و داراي تعادل باشد گيرا و جذاب خواهد بود. براي طراحي يك لوگوي متعادل بايد ميان طرح هاي گرافيكي، نسبت طول و عرض، رنگ ها و سايزهاي استفاده شده در لوگو تعادل خاصي برقرار باشد. هر از گاهي مي توانيد قانون تعادل را بشكنيد تا متفاوت به نظر بياييد اما اين نكته مهم را در نظر داشته باشيد كه لوگوي شما در معرض ديد عموم افراد قرار خواهد گرفت نه فقط افرادي كه لوگو شما را مي پسندند، بنابراين سعي كنيد با رعايت قانون تعادل اثري را خلق كنيد كه از ديد عموم جذاب به نظر برسد.

 

در ساخت و طراحي لوگو هاي كوتاه و پهن و يا باريك و بلند، قانون تعادل رعايت نشده است و اين دسته از لوگو ها از نظر بصري خوشايند نيستند. از ميان اشكال هندسي لوگوهايي كه به شكل مربع و دايره هستند از ساير لوگوها جذابتر به نظر مي آيند. به صورت مثال شما مي توانيد براي ساخت و طراحي لوگو يك سايت فروش عكس از المان ي دوربين استفاده نماييد ولي سايز مورد نظر و نوع فرم آن بسيار مهم مي باشد.

سايزهاي استاندارد لوگو

لوگو ها بايد در هر سايز و اندازه اي كه هستند زيبايي و خوانايي خود را حفظ كنند. لوگوها بايد به گونه اي طراحي شوند كه در مقياس هاي كوچك تر مانند استفاده روي پاكت ها و يا در مقياس هاي بزرگتر مثل زماني كه روي بيلبورد استفاده مي شوند از كيفيت و زيبايي و خوانايي اوليه خود برخوردار باشند. از آنجايي كه لوگوها در سايز هاي مختلف توليد مي شوند اگر طرح خيلي پيچيده اي داشته باشند در مقياس كوچك تر قابل تشخيص نخواهند بود. بنابراين سعي كنيد كه لوگو را در سايزهاي متفاوت به مشتري ارائه دهيد. 

 

منبع: سه سوت وب

 

https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-logo-design/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.