سفارش ساخت لوگو

۳ بازديد

كدام يك از انواع لوگو و آرم براي برند شما مناسب است؟

وقتي تمايز محصولات و خدمات دشوار است، يك سمبل مي‌تواند عنصر مركزي ارزش ويژه برند، با همان ويژگي اصلي براي تمايز يك برند باشد. لوگو، سمبلي براي توصيف يك سازمان نيست، در واقع لوگو يك عنصر مشخص است كه به رويكرد‌ها و ارزش‌هاي آن سازمان برمي‌گردد.
در واقع لوگو يك جزء كليدي از هويت برند به حساب مي‌آيد، به طوري‌كه باعث بازشناسي سريع يك برند مي‌شود. از آنجا كه لوگو‌ها ارتباط تصويري برقرار مي‌نمايند، اين قابليت را دارد تا محدوديت‌هاي زباني و مرز‌هاي بين المللي را از بين ببرد. بايد توجه كرد از ميان اجزاي بصري و نمادين برند، لوگو برجسته‌ترين جزء برند براي ارتباط با مشتري است.
درايران نيز چند سالي است شركت هايي، همچون ايده پردازان، آرمكده و .. به صورت تخصصي طراحي هويت برند انجام مي‌دهند و استاندارد‌هاي بين المللي همچون نسبت طلايي و روانشناسي گشتالت را در ايده‌هاي لوگو برند‌ها رعايت مي‌نمايند.

مزاياي داشتن لوگو براي يك برند چيست؟

لوگو مي‌تواند مواقعي كه محدوديت و فشار زماني داريم به جاي نام يك برند به كار برده شود و همچنين براي سرعت در يادآوري برند استفاده شود. در اين مقاله به مزاياي سفارش ساخت لوگو مي پردازيم.

انواع لوگو

اگر چه خلاقيت را نمي‌توان در چارچوب دسته بندي‌ها محدود كرد و لوگو‌هايي وجود دارند كه ويژگي چندين دسته را يك جا دارند؛ اما براي درك عميق‌تر مساله، مي‌توان تمامي انواع لوگو‌ها را در شش دسته لوگوي نوشتاري، تصويري، حرف نماد، انتزاعي، كاركتر‌ها و تركيبي تقسيم‌بندي كرد.

 لوگوي نوشتاري (لوگو تايپ يا لوگوي متني)
در اين سبك نام برند به صورت ساده، كاملا خوانا و با فرمي خاص نوشته مي‌شود تا نام برند در ذهن بيننده نقش ببندد. مهم‌ترين اصل در طراحي لوگوتايپ يا لوگوي متني خوانايي و سهولت در شناسايي و تشخيص آن است، به طوري كه طرح لوگوتايپ در ابعاد كوچكتر مانند كارت ويزيت هم به آساني قابل خواندن و تشخيص باشد.
در واقع در لوگوتايپ خوانايي بر زيبايي و خلاقيت اولويت دارد. از جمله برند‌هايي كه از لوگوي نوشتاري براي معرفي خود استفاده كردند مي‌توان به «كوكاكولا»، «اسكايپ»، «سوني»، «سامسونگ»، «نوكيا» اشاره كرد و همچنين مي‌توان از لوگوي برند «يك و يك» نيز به عنوان يكي از لوگو‌هاي نوشتاري ايراني نام برد.

در چه مواردي از لوگوي نوشتاري يا لوگوتايپ استفاده مي‌شود:در مواردي كه شما يك كسب و كار جديد داريد و نيازمند مطرح شدن نام خود هستيد، با سفارش ساخت لوگو   طراحي نام برند شما در قالب يك فونت طراحي شده خوانا و زيبا، نام برند شما را فراگير خواهد كرد. در مواردي كه شما صاحب يك كسب و كار كوچك هستيد استفاده از لوگوي نوشتاري مي‌تواند راهي كم هزينه و ساده براي شناسايي شما به مشتريان باشد.

 لوگوي تصويري (پيكتوگرام)
لوگوي تصويري يكي از انواع سبك‌هاي لوگو است كه به آن پيكتوگرام نيز مي‌گويند. در اين نوع طراحي لوگو از تصويري استفاده مي‌شود كه بازتاب دهنده و نمودي از ويژگي‌هاي شركت و يا محصولي خاص از آن شركت يا برند باشد. در واقع لوگو‌هاي تصويري، تصاويري هستند كه وقتي به آن برند فكر مي‌كنيد يا اسم آن برند را مي‌شنويد، به ذهن شما مي‌رسند. هر چند لوگوي تصويري يكي از رايج‌ترين انواع لوگوي برند مي‌باشد، اما طراحي آن نيازمند تخصص وتجربه بالا طراحان و درك عميق آنان از مشخصه‌هاي اساسي شركت و محصولات آن دارد.
از جمله برند‌هايي كه لوگوي تصويري را براي معرفي خود استفاده مي‌كنند ميتوان به «اپل»، «توييتر»، «اندرويد» و «پژو» اشاره كرد. به اين نكته توجه داشته باشيد در مواردي كه مخاطبان شما از كشوري باشد كه امكان برقراري ارتباطي زباني با آن ميسر نيست استفاده از لوگوي تصويري گزينه مناسبي براي برقراري يك زبان مشترك با آنان محسوب مي‌شود.

 لوگوي انتزاعي (آبستركت)
لوگوي انتزاعي يك نوع خاص از لوگو تصويري به شمار مي‌رود و در طراحي اين نوع از لوگو به جاي استفاده از يك تصوير قابل تشخيص از يك شكل هندسي انتزاعي براي شناساندن كسب و كار استفاده مي‌شود، به همين دليل از آنجايي كه تصوير به كار گرفته شده در لوگوي انتزاعي تصويري عيني نيست، ممكن است مخاطب در نگاه اول متوجه مفهوم آن نشود.
برخلاف ديگر لوگو‌ها كه روي مفهوم خاصي تمركز مي‌كنند لوگو‌هاي انتزاعي بدون در نظر گرفتن مفهوم فرهنگي خاصي، تنها با استفاده از اشكال هندسي و از طريق فرم و رنگ مفهوم و احساسات برند خود را نشر مي‌دهد. از جمله برند‌هايي كه از لوگوي انتزاعي استفاده مي‌كنند مي‌توان به «آديداس»، «نايك» و «پپسي» اشاره كرد.

 لوگوي حرف نماد (مونوگرام)
اين سبك از طراحي لوگو مناسب كسب و كار‌هايي است كه نامي طولاني دارند و شامل چندين كلمه مي‌شوند. در طراحي لوگو با استفاده از مونوگرام براي خوانايي بهتر و ساده‌سازي در طراحي تنها از از يك يا چند حرف اختصاري اول نام آن برند در لوگو استفاده مي‌شود. به عبارت ديگر استفاده از فقط چند حرف به عنوان علامت تجاري، اثرگذاري بسياري در بهينه‌سازي برند شركت‌هايي دارد كه نام طولاني دارند.
سادگي و تنوع زياد اين شيوه از طراحي باعث شده كه بسياري از برند‌هاي معروف و شركت‌هاي تازه تاسيس اقدام به طراحي لوگوي برند خود با استفاده از مونوگرام بپردازند؛ از جمله برند‌هايي كه اين نوع طراحي را براي لوگو شركت خود استفاده كرده‌اند مي‌توان به «ال جي»، «اچ پي»، «مكدونالد»، «زارا» و «ديجي كالا» اشاره كرد.

لوگوي كاراكتر‌ها (ماسكوت)
لوگو‌هايي هستند شامل يك شخصيت مصور كارتوني، داراي رنگ‌هاي گوناگون و هميشه سرگرم كننده هستند. در واقع يك راه عالي براي يك شخصيت سخنگو براي برند شما مي‌باشند. لوگو كاراكتر‌ها مجموعه‌اي از خصوصيات انساني هستند كه به يك نام تجاري نسبت داده مي‌شوند و مصرف كننده مي‌تواند با آن ارتباط برقرار كنند و متشكل از يك شخصيت مصور كارتوني، با رنگ‌هاي گوناگون، متنوع و سرگرم كننده‌اند.
طراحي اين نوع از لوگو‌ها براي شركت‌هايي كه مايل به ايجاد يك فضاي سالم و با جذابيت براي خانواده‌ها و كودكان مي‌باشند، بسيار عالي هستند كه از جمله اين كسب و كار‌ها مي‌توان به شركت‌هاي خدماتي، تيم‌هاي ورزشي و برند‌هاي غذايي اشاره كرد. به شخصيت مرد در طراحي لوگوي مواد غذايي KFC و شخصيت ميمون در لوگوي چي‌توز از نمونه‌هاي استفاده از لوگوي كاركتر‌ها به شمار مي‌روند.

لوگوي تركيبي (تركيب تصوير و نوشتار)
اين سبك از لوگو‌ها متشكل از نام كمپاني و بخش گرافيكي بوده و در مواردي كه متن و عكس هر كدام به تنهايي براي رساندن مفهوم برند كفايت نكند، استفاده مي‌شوند. لوگو‌هاي تركيبي را از لحاظ تركيب بخش تصويري با متن مي‌توان در دو دسته زير تقسيم‌بندي نمود:
لوگو‌هاي تركيبي در هم آميخته و لوگو‌هاي تركيبي مستقل از هم.
در لوگو تركيبي‌هاي در هم آميخته، متن و بخش گرافيكي يا نمادين لوگو به نحوي در هم آميخته شده‌اند كه حذف هر كدام از آن‌ها باعث نامفهوم بودن و ناقص‌شدن برند مي‌شود، در صورتيكه لوگو‌هاي گرافيكي مستقل از هم، بخش متني به صورت جدا از آيكن مي‌باشد و متصل به بخش گرافيكي نيستند.

و درآخر براي شناساندن يك كسب و كار لوگو نقش مهمي را ايفا ميكند كه سفارش ساخت لوگو به يك گروه حرفه اي ساخت لوگو در چگونه ديده شدن شما كمك ميكند.

منبع: سه سوت وب

 

https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86/

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.