طراحي لوگو اسم در فتوشاپ

۳ بازديد

اگر در زمينه طراحي تازه كار هستيد و مي خواهيد با دانشي اندك اما سريع يك طراحي  لوگو اسم در فتوشاپ انجام دهيد، اين ويديوي آموزشي مناسب شماست. در اين آموزش ياد ميگيريد كه با استفاده از نرم افزار فتوشاپ سه لوگوي دايره اي شكل طراحي كنيد كه مي تواند براي اسم يا پروفايل شما استفاده شود. مي توانيد همين حالا به انتهاي صفحه رفته و با دانلود ويديوها به اين آموزش دسترسي پيدا كنيد. در ادامه همچنين كمي درباره اهميت لوگو و ويژگي هاي آن خواهيم گفت.

آيا به طراحي لوگو نياز داريم؟

نياز به طراحي يك لوگوي جديد داريد؟ بد نيست گزينه هاي پيش روي خود را بدانيد. اگر شما يا شركتتان از قبل يك طرح لوگو دارد ممكن است بخواهيد همان را كمي تغيير دهيد يا اصطلاحاً ري برندينگ كنيد. اما اگر تا امروز روي طراحي لوگو اسم در فتوشاپ هيچ برنامه ريزي انجام نشده بهتر است اين سوال را از خود بپرسيد. چه چيزي باعث مي شود كه يك لوگو خوب بنظر بيايد؟ و اينكه چطور طرح يك لوگو مي تواند بخشي از خدمات و محصولي كه يك شركت يا يك فرد ارائه مي دهد را به مخاطب منتقل كند.

چرا طراحي لوگو اهميت دارد؟

لوگوي شما كسب و كار شماست. اولين نقطه اي كه يك برخورد بين شما و مخاطب به وجود مي آيد. جايي كه دنياي بيرون از كسب و كار شما آگاهي پيدا مي كند. اگر مردم با برند شما ارتباط خوبي برقرار كنند، شما شانس بيشتري براي ارائه دادن خدمات خود به آن ها و يا فروش محصولات خود خواهيد داشت. يك طراحي حرفه اي لوگو نيازمند مجموعه اي كامل از مهارت هاي طراحي، تئوري هاي خلاقيت و تسلط به تكنيك هاست.

هر طراحي ممكن است بتواند يك لوگوي نسبتاً خوب طراحي كند. اما چيزي كه باعث مي شود يك لوگو متمايز از ساير طرح ها ديده شود، تجربه، مهارت و خلاقيت طراح آن است. درست است كه لوگو بخش كوچكي از برندينگ يك سازمان يا شركت است. اما تقريباً تمام هويت بصري يك سازمان از همان لوگو نشات مي گيرد

در اين قسمت ازاين مطلب به روش هاي طراحي لوگو اسم در فتوشاپ مي پردازيم.

كلمه كليدي و فونت را انتخاب كنيد

كلمه اي انتخاب كنيد كه نقش اصلي را در لوگوي كسب و كار شما ايفا مي كند و پيام صريح و روشني را به مخاطب انتقال مي دهد. از فونتي استفاده كنيد كه براي بيننده جذاب باشد. فونت هاي سه بعدي و ساده با توجه به نوع كسب و كار شما بايد انتخاب شوند. هنگامي ‌كه تمام اطلاعات مورد نياز مشتري خود را دريافت كرديد، مي ‌توانيد آن ‌ها را به يك لوگو تبديل كنيد كه كارساز باشد. با تهيه فهرستي از كلمات كليدي مرتبط با پروژه شروع كنيد. هر كلمه ‌اي كه هنگام فكر كردن در مورد برند به ذهنتان خطور مي‌ كند را يادداشت كنيد.

ايده ‌هاي خود را ترسيم كنيد

اكنون از كلمات كليدي خود الهام بگيريد و طراحي لوگو را شروع كنيد. درخواست ‌هاي مشتري خود را به خاطر بسپاريد. در اين مرحله به ترسيم لوگوي زيبا فكر نكنيد. فقط طرح اوليه لوگو خود را بكشيد و ايده‌ هاي خود را به كاغذ منتقل كنيد. شما بايد ايده‌ ها و مفاهيم لوگوي اسم فارسي مشتري را ترسيم كنيد. توجه كنيد كه بايد كنتراست، فاصله حروف و همچنين حجم خطوط را تغيير دهيد. سعي كنيد با تركيب چند حرف معنادار، به لوگوي مورد نظر نزديك شويد. حروف را حذف كنيد يا مجدداً اضافه كنيد تا لوگوي مورد نظر، شكل اصلي خود را پيدا كند. توجه داشته باشيد كه بايد اسم طراحي ‌شده معنادار باشد.

طرح ‌هاي خود را اصلاح كنيد

اين بار با نگاهي انتقادي، دوباره به تمام طرح ‌هاي لوگوي خود نگاهي بيندازيد. به دنبال اشتباهات لوگو بگرديد، راه ‌هايي براي بهبود پيدا كنيد و قسمت‌هاي مورد علاقه لوگوي خود را انتخاب كنيد. سپس چند طرح لوگو كه بيشتر از همه دوست داريد را انتخاب كنيد و آن ‌ها را چندين بار ترسيم كنيد. ترسيم چندين طرح متفاوت، به نظر اتلاف وقت مي ‌رسد، اما در واقع بسيار مفيد است. ممكن است حتي بيش از ۱۰ بار لوگو خود را ترسيم كنيد، باز هم به نتيجه مورد نظر نرسيد! در حين طراحي لوگو، طرح هايي را كه دوست داريد نگه ‌داريد و مواردي را كه دوست نداريد اصلاح كنيد.

تراز كردن حروف لوگو اسم فارسي

به تعامل حروف ها توجه كنيد. شما بايد حروف را به نحوي طراحي كنيد كه با هم تعامل داشته باشند. براي ايجاد كنتراست بيشتر، اختلاف اندازه حروف را افزايش دهيد. توجه كنيد كه كدام حروف را پر رنگ و يا برجسته مي كنيد! كدام حرف بايد كشيده شود! حروف هايي كه مكمل يكديگر هستند را بشناسيد. در بعضي مواقع براي طراحي لوگو اسم فارسي، بايد فاصله بين حروف زياد شود تا حرفه اي به نظر برسد.

با رعايت كردن اين نكات شما ميتوانيد طراحي لوگو اسم را انجام دهيد.

منبع: سه سوت وب

https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-logo-design/

 

 

بهترین سایت فتوشاپ آنلاین 1401

سایت فتوشاپ آنلاین ؟‌ اصولاً فتوشاپ یک نرم‌ افزار ویرایش عکس و خلقِ اثرِ بصری است و آموزش فتوشاپ یکی از نیاز های اصلی برای هر کسب و کاری محسوب می شود . اما آیا می‌توان بدون دانلود کردن این برنامه از ویژگی‌ها قابلیت‌های آن استفاده کرد؟ در اینجا چند سایت ادیت عکس و خلق تصویر و طراحی تحتِ وب را به شما معرفی خواهیم کرد.

برخی یا حوصله کار با فتوشاپ را ندارند،‌ یا مهارتش را ندارند و به دنبال یک محیطی ساده‌تر برای ویرایش عکس هستند، یا به خاطر ساده بودن پروژه‌شان، نیازی به نصب این نرم‌افزار نسبتاً سنگین احساس نمی‌کنند. به همین خاطر ما در دیدنگار تصمیم گرفتیم چند سایت فتوشاپ آنلاین یا همان سایت‌های ویرایش آنلاین معرفی کنیم و ببینیم چه ویژگی‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

طراحی آرم در فتوشاپ

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.